Trendy w tworzeniu gier komputerowych – w co teraz zagrywają się gracze?

Środowisko graczy jest niezwykle zróżnicowane; jedni będą szukać w grach historii, inni akcji, a jeszcze inni spotkania ze znajomymi. Często elementy te przenikają się wzajemnie, dzięki czemu możemy wyznaczyć trendy w grach komputerowych.

Rynek gier komputerowych przeżywa prawdziwy rozkwit. Gołym okiem można zauważyć ogromny rozstrzał – gry produkowane są bowiem zarówno przez olbrzymie studia deweloperskie, jak i przez zwykłe, małe studia, zajmujące się tworzeniem gier niezależnych i często poszukujące dodatkowych funduszy w serwisach crowdfundingowych, takich jak chociażby Kickstarter. Wobec tak dużej liczby wydawanych tytułów warto powiedzieć nieco o tym, jakie są trendy i jakie gry przyciągają największą rzeszę graczy.

MMO

Nie da się ukryć, że gry z gatunku MMO pozostaną popularne jeszcze przez długi czas, szczególnie, że co jakiś czas wychodzą dodatki do znanych tytułów czy zupełnie nowe gry. MMO, a więc gry sieciowe, przyciągają graczy zwłaszcza z pobudek społecznych – integracja z innymi osobami w wirtualnym świecie jest niezwykle atrakcyjna. Gildie oraz wspólne wykonywanie questów pełnią te same funkcje co spotkania towarzyskie, choć wiele osób, które w gry nie grają, będą się z tym nie zgadzać.

Gry na PC i konsole, a także inne elektroniczne gadżety, znajdziesz na stronie https://www.komputery360.pl/ - karty graficzne, monitory i inne

Battlegroundy

Obecnie niezwykle popularne są gry z gatunku battleground. Rozgrywka polega na tym, że na daną mapę zrzucana jest określona liczba graczy, która ma jedno zadanie – przetrwać. Po upływie danego czasu muszą oni znaleźć się w wyznaczonej strefie. Na swojej drodze spotykają innych graczy i rywalizują z nimi w znajdowaniu broni i sprzętu, po czym dochodzi do standardowego w grach komputerowych elementu – strzelanin.

W serwisie Steam gry z tego gatunku przyciągają średnio po 200 000 graczy z całego świata przez cały dzień. Jest to bardzo duża liczba, zważywszy na to, że gry te znajdują się jeszcze w tak zwanym Early Access – wczesnym dostępie, co oznacza, że gra finalnie nie została jeszcze ukończona, ale udostępniono ją graczom.

 

MOBA i e-sport

Gry z gatunku MOBA mogą być uznane za filar internetowej rozgrywki. To właśnie one w znaczny sposób przyczyniły się do rozrostu popularności e-sportu, gry MOBA są bowiem fundamentalnym elementem większości rozgrywek e-sportowych. Profesjonalne drużyny mogą wygrywać olbrzymie sumy za wygraną – wiąże się to jednak z ciężkimi treningami, dokładnie tak, jak odbywa się to w sporcie niewirtualnym.

Opowiadanie historii

Coraz więcej studiów deweloperskich stawia na opowiadanie historii, posługując się przy tym różnymi gatunkami – od standardowych first person shooterów, przez hack'n'slashe aż do indyków, czyli gier indie, produkowanych przez mniejsze, niezależne studia. Można powiedzieć, że fabuła w grach komputerowych przeżywa prawdziwy rozkwit – dowodem może być chociaż Life is Strange, gra wyprodukowana na początku 2015 roku, czy chociażby dodanie kampanii jednoosobowej do drugiej części Titanfalla.

Dobrze skonstruowana fabuła angażuje gracza, dzięki czemu ten nie tylko gra z przyjemnością, ale również może powracać do gry, by ponownie przeżyć te emocje, które wyzwala właśnie ogrywany tytuł.

No Comments Yet.

Leave a comment